lunes, 25 de abril de 2016

Fantasikake

Nok en kake her på Bakemester Snipp i dag og denne gangen er det mannens siste bursdagskake ifra November i fjor. Jeg lurte lenge og vel på hva jeg skulle finne på som tema for mannens kake,men fantasien stod helt stille så jeg endte opp med å bake,fylle og trekke kaken for deretter å dekorere den helt på slump. Resultatet ble slettes ikke så værst spør du meg.
Vanligvis tegner jeg opp hvordan jeg tenker meg at kaken skal se ut og ofte er det ett tema eller en bestemt figur som skal på kaken,slik var det altså ikke denne gangen men jeg syntes kaken ble fin uansett.Om du vil prøve deg på denne trenger du 2 stk. av min vanlige sjokoladekake bunner som du finner oppskriften på her. Jeg bruker 2 kakebunner da min manns famile er stor og vi trenger kake til mange.
Kaken ble deretter fylt med bringebærsyltetøy,fersken og oreokrem. En virkelig god kombinasjon som jeg annbefaler deg å prøve neste gang du skal bake en kake,dessuten er oreokremen utrolig lett å lage og smaker helt himmelsk. Husk bare at om du bruker to kakebunner slik som meg ,trenger du dobbelt porsjon med oreokrem.
Så lagde jeg min vanlige smørkrem,som du finner beskrevet her på bloggen. Deretter ble kaken som vanlig smurt opp med denne smørkremen,når dette gjøres er det viktig å prøve å få det så jevnt som mulig siden sukkerpastaen legges direkte på smørkremen. Er den ujevn synes det igjennom på sukkerpastaen,så ta deg god tid og jevn den ordetlig ut.
Neste steg var å dekke hele kaken med hvit sukkerpasta. Deretter begynte jeg med å lage en bord av svarte og hvite fantasiblomster rundt hele kaken.Disse fantasiblomstene lagde jeg enkelt ved å stikke ut sirkler i forskjellige størrelser og klype dem sammen i midten.
Jeg fortsatte så med de samme fantasiblomstene oppover den ene siden på kaken og over toppen i en slags bord. Det ble ingen like blomster med det er litt av sjarmen med fantasikaker,att ikke alt er helt kronometrisk.
Jeg avsluttet så rekken med fantasiblomster på den andre siden av kaken,og det var egentlig all dekorasjon som trengtes syntes jeg. Kombinasjonen svart og hvit i seg selv er veldig dekorativt og stilrent, derfor syntes jeg det holdt,men i siste liten kunne jeg ikke dy meg og satte på ett rødt hjerte til min kjære.
Ett lite tegn på min kjærlighet,kall meg gjerne en håpløs romantiker. Det brøt av fargeskalaen på kaken og gav den en romantisk feeling. Mannen i huset ble fornøyd han og kaken ble spist opp,så da er kokken fornøyd.
Håper du stikker innom her på bloggen snart igjen for mere bakeinspirasjon eller om du liker tapas så dukker det opp hver fredag her på bloggen. Takk for besøket denne gangen og kom snart igjen.
Skulle du bake noe fra bloggen blir jeg også veldig glad for å høre om det falt i smak,bruk gjerne kommentarfeltet her inne.
                                Ha en fin bakedag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario