miércoles, 7 de octubre de 2015

Malt kake

Da er jeg tilbake etter ett litt lengre opphold enn planlagt, men de to siste månedene har det gått i ett både på hjemmefronten og på jobben så desverre har bloggen måtte vike for alle plikter og reiser. Dessuten skal jeg ærlig innrømme at jeg mistet litt piffen da minnekortet mitt tok kvelden i sommer og over 20 ubloggede kaker forsvant. Det er mange timers arbeid og jeg er fortsatt skikkelig lei med for det. Men jeg har fortsatt mobilbilder av noen av kakene , så jeg tenkte å ta fatt på en liten oppdatering på kakefronten. Så håper jeg dere unnskylder den litt dårlige bildekvaliteten. Først ut blir en kake som jeg lagde til svigermor for veldig lenge siden.
Hva den ble fylt med har jeg desverre glemt for lengst, og normalt sett tar jeg bilder av fyllet slik at jeg skal huske hva de inneholdt når jeg senere blogger om dem, men som sagt borte vekk er de bildene.
Jeg ville prøve ut en teknikk jeg har sett mye av på diverse kakeblogger jeg leser, nemlig å male royal icing med pensel på en kake som er trekt med sukkerpasta. Det skulle vise seg å være alt annet enn lett og jeg var ikke akkurat kjempefornøyd med resultatet. Kaken ble som vanlig smurt opp med smørkrem og deretter trukket med rosa sukkerpasta før jeg satt igang med selve dekoreringen.
Man tegner altså ut blomster med royal icing og en Wilton tipp 3. Deretter bruker man en pensel, selvsagt ren og ny, til å "stryke" icingen utover slik at blomstene blir mere levende. Høres veldig enkelt ut , men det kan jeg love dere at det ikke var.
Det ble mange forsøk og jeg var ikke så altfor fornøyd med meg selv over å ha startet på en slik kake. Men jeg fullførte og ble noen erfaringer rikere, men jeg tror ikke dette er en type kake jeg kommer til å prøve meg på igjen med det første.
Som sagt så var jeg ikke fornøyd med resultatet i det hele tatt. Men jeg husker att kaken ble spist opp,så smaken var det ihvertfall ikke noe i veien med. Svigermor var også glad for kaka,så da får jeg vel se meg fornøyd med det denne gangen. Titt snart innom her igjen for flere kaker og andre oppskrifter.
                                   Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario