miércoles, 14 de octubre de 2015

Blomster bursdagskake

Da kommer det nok en kake her på bloggen som var blandt de bildene som forsvant da minnekortet mitt tok dukken. Denne kaken ble bakt til min søte svigerinne Ana på hennes bursdag, og jeg ble veldig fornøyd med utseende på den. Jeg likte også den effekten fargekombinasjonene gav veldig godt, rosa og mintgrønt på hvit bunn ble veldig fint.
 Som sagt så husker jeg ikke hva jeg fylte denne kaka med, jeg tar alltid bilder av dette og disse bildene er nå som sagt borte. Men jeg vet med sikkerhet at kakebunnen jeg brukte finner du oppskriften på her på bloggen, det er min vanlige sjokoladekakebunn, og den slår aldri feil.
Resten er etter over ett år som sagt gått i glemmeboken. Men som du kan se av bildene er den trekt med hvit sukkerpasta,og da betyr det også at den er smurt opp med smørkrem, som du finner oppskrift på her. Jeg prøvde denne gangen ut å kombinere sukkerpasta dekorasjoner med litt dekorasjon av royal icing. 
Royal icingen farget jeg mint grønn som du kan se på bildene, og ideen var at det skulle se ut som blomstene klartet oppover kaken. Det eneste problemet jeg kan huske at jeg hadde med dekoreringen var at royal icingen min var litt for løs, så blomstene jeg sprøytet som en bord rundt kaken, rant litt i sammen.
Både royalicing blomstene og sukkerpastablomstene fikk en lys rosa sukkerperle i midten. Som sagt så syntes jeg det ble en fin kake, fargene passet fint i sammen og det var akkurat passe med pynt . Jeg er ofte litt redd for å overlesse kakene med pynt., så derfor valgte jeg å bare la greinene gå over en side på kaken, og la den andre siden være relativt "tom".
Ana ble veldig overrasket og glad for kaken. Da hun ikke skulle feire noe spesielt, så fikk hennes jobbkollegaer på Zara nyte godt av kaka. Dette var en kake som det var relativt lett å dekorere og som sagt jeg var veldig fornøyd med resultatet.
Håper du fikk lyst til å bake og at jeg gav deg litt inspirasjon, tross den litt dårlige kvaliteten på mobilbildene. Titt gjerne innom igjen snart for flere kakeoppdateringer. Du kan også finne meg på instagram, med det samme navnet.
                                      Ha en fin dag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario