miércoles, 4 de febrero de 2015

Valentines cakepops

Velsmakende røde cakepops til Valentinesdagen kan være noe som man setter pris på. Disse smaker friskt av fersken og sjokolade, en nydelig kombinasjon spør du meg. Så er det jo opp til den enkelte om du vil bruke rød sjokolade og pynte med sukkerpasta hjerter, slik at de får Valentines preg eller om du vil gjøre dem mer nøytrale.
Om du vil prøve trenger du følgende til 20 cakepops;

         130g sjokoladekake             /    130g de bizcocho de chocolate
            170g sukkerbrød              /       170g de bizcocho de vanilla
     4 halve hermetiske fersken     /           4 medias de melocoton
          50g philadelfia Milka          /           50g de philadelfia milka
             4 digestive kjeks             /              4 galletas digestive
           200g rød sjokolade           /           200g de chocolate rojo
           litt hvit sukkerpasta           /          pasta de azucar blanca

Begynn med å kjøre kakene dine i en foodprocessor til det blir bare smuler av dem. Oppskriften på sjokoladekaken jeg brukte finner du her på bloggen ,og oppskriften på sukkerbrød finner du her. Bruk gjerne de kakene du måtte ha for hånden. Kjør de 4 halve fersknene til de blir til pure ved hjelp av en stavmikser, og bland dem deretter sammen med kakesmulene og philadelfia milka osten din. Til slutt knuser du digestivekjeksene til fine smuler og har dem i bakebollen også.
Bruk så en sleiv til å røre det hele sammen til du får en fast masse. Form så runde kuler med hendene dine og sett dem på ett brett. Jeg veier hver kule før jeg triller dem ut , slik er det lettere at de blir like store. Jeg bruker 25g deig i hver kule.
Sett så kulene dine i fryseren i 10-20 minutter. I mellomtiden smelter du sjokoladen din. Jeg er så heldig at jeg har en sjokoladesmelter som jeg bruker, om du ikke har det bruker du vannbad. Jeg vet ikke hvor lett det er å få tak i rød sjokolade i hjemlandet, men det kan om ikke annet bestilles på nett, og jeg skulle ikke bli forundret om det er å finne i enkelte butikker i disse valentinestider.
 Rull også ut sukkerpastaen din og trykk ut små hjerter, jeg brukte også en mønsterkjevle på mine hjerter slik at de skulle bli litt mere levende. Legg sukkerpasta hjertene til tørk.Når sjokoladen har smeltet tar du cakepopsene ut av fryseren, dypp cakepopspinnene dine litt i sjokolade og trykk dem inn i cakepopsen, Sett dem så tilbake i fryseren i en 10-15 minutter.
Deretter tar du de ut en etter en og bader dem i den smeltede sjokoladen, la dem renne av seg litt før du setter dem på bakepapir. Fest så sukkerpastahjertene raskt på cakepopsen før sjokoladen stivner helt. Sett dem så tilbake i fryseren i 5 minutter og deretter skulle sjokoladen ha stivnet helt og cakepopsene dine er klare til å nytes.
Håper det kan friste med disse godbitene til Valentines dagen. De kan fint lages ett par tre dager i forveien,de holder seg fint i kjøleskap. Smaker som sagt veldig godt og kombinasjonen sjokolade og fersken er kjempe god. Prøv da vel!
Om du gjør det, blir jeg "ille" glad for kommentarer her inne eller på instagram, navnet er der som her, Bakemester Snipp. Titt gjerne innom bloggen igjen snart for mere valentines inspirasjon.
                               Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario