miércoles, 16 de octubre de 2013

Kanelmuffins

Datteren i huset elsker snickerdoodels kjeks ,så da Ina hos Mat på bordet postet en post om kanelcupcakes som skulle smake som snickerdoodels så måtte de jo sporenstreks prøves.
 Datteren nikket fornøyd og gumlet i seg en fire - fem stykker så da kan jeg trygt annbefale disse. Vel, skal inrømme at jeg spiste ett par selv også ,og disse kommer definitivt under kategorien kjempegode.Om du vil prøve trenger du følgende;

              100g smør            /          100g de mantequilla
            150g sukker          /              150g de azucar
                  2 egg               /                     2 huevos
               200g mel            /                200g de harina
         0,5 ss bakepulver     /    0,5 cucharas de levadura royal
            0,5ss kanel          /            0,5 cucaras de canela
            150ml melk         /                  150ml de leche
        1ts vaniljeekstrakt  /   1 cucharadita de extracto de vanilla
              perlesukker      /                   azucar de perla

Pisk sukker og romstemperert smør hvitt og luftig.Ha deretter i ett og ett egg og pisk godt imellom hvert egg.
Bland sammen de tørre ingrediensene i en bolle og ha de så i røren vekselvis med melken. Til slutt har du i vaniljeekstrakt. Jeg brukte litt mere enn det som sto i oppskriften , men min vaniljeekstrakt er ikke så veldig sterk så prøv deg frem med den du bruker.
Fordel så røren i muffinsformer som du fyller 3/4 fulle. Jeg fikk 15 muffins ut av min røre,hvor mange du får kommer selvfølgelig ann på størrelsen på muffinsformene dine. Mine var mellomstore.
Strø så på litt kanel og perlesukker på toppen av muffinsene, før du steker dem midt i ovnen på 180 grader. Muffinsene stekes i ca 15 minutter , eller til de får en gylden farge.
La muffinsene avkjøles litt i muffinsbrettet før du avkjøler dem videre på rist. Når sant skal sies så smaker disse nydelig lunkne , så det er slett ingen grunn til å vente på at de blir kalde. Det dufter også himmelsk mens disse stekes.
Om du får noen til overs så kan disse fint fryses,og jeg garanterer at dette er en sikker vinner hos den yngre garde. Håper du fikk lyst til å prøve.
                                    Ha en fin bakedag videre!



No hay comentarios:

Publicar un comentario