viernes, 25 de octubre de 2013

Halloween tapas; Edderkoppøyne

I dag byr jeg på Halloween tapas for de minste,selvom voksne fint kan spise disse også, ekle edderkoppøyne som slå godt ann på fjorårets Halloween fest. Disse er sunne og er så enkle og greie å lage at barna kan klare det selv. Mine to hadde det veldig gøy mens de holdt på og jeg burde ikke hjelpe til i det hele tatt, etter at jeg hadde vist dem hvordan de skulle gjøre det. 
 Om du vil prøve deg på edderkoppøyne trenger du følgende;

                        gulrøtter              /          zanahorias
            philadelfia krydderost   /     philadelfia finas hierbas
                   svarte oliven           /        aceitunas negras

Skrell og vask gulrøttene dine, min 6 åring fikset den jobben for meg, hvor mange du trenger kommer ann på hvor store de er og hvor mange edderkoppøyne du vil ha. Skjær så gulrøttene i ca 1-2 cm tykke skiver, også en jobb som 6 åringen klarte utmerket.
 Deretter ruller du små kuler av philadelfia krydderosten. Ha litt varmt vann i håndflaten så klistrer ikke osten seg så lett fast. Sett ostekulen på toppen av gulrotskiven og trykk ned en halv svart oliven i ostekulen. Fin jobb for ivrige 3 åringer . Så var det hele klart, jeg hadde egentlig tenkt å kalle disse for slangeøyne, men mammas lille gutt smakte på en og erklærte kjapt at edderkoppøyne , ja det likte han, så da var det bare å forandre navnet.
 Forbausende mange av barna på Halloween festen forsynte seg av disse, så om det var navnet som gjorde utslaget eller det faktum at de smaker veldig godt , det skal jeg ikke si noe om. Håper du fikk litt Halloween inspirasjon.
                                          Ha en fin fredag!

3 comentarios:

  1. Kjempeflott ide :-)

    Tror jeg skal prøve de på mine store barn hihi

    Sendte bloggadressen din til en dame som samler norske bloggere i utlandet, håper du blir med :-)
    -bor selv i Frankrike...

    når jeg nå er i gang: vil du bytte link med meg, jeg linker til deg og du linker til meg under blogglistene våre ? min side er: http://godtsuntogbillig.blogspot.fr/
    Isåfall legg igjen en kommentar hos meg med ett lite hint ;-)

    Ha en flott helg :-)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hei Hege
      Så gøy at du finner inspirasjon her hos meg Takk for at du titter innom

      Eliminar
    2. Takk selv, har lagt deg til bloggrullen min og gleder meg til å følge deg :-)
      Lykke til med blinis, -og ha gjerne i litt smak som passer til det du planlegger som fyll, de er ellers veldig nøytrale, de ble for borte :-)

      Eliminar