lunes, 5 de noviembre de 2012

Oreo cheesecake cookies

Disse cookiene er helt nydelige,jeg kunne spist alle sammen når de kom ut av ovnen, nystekte og varme med smeltet sjokolade inni. 
Oppskriften kommer fra Manuela på Passion for Baking( http://www.passionforbaking.com/) og som alt den damen lager ,er disse også utrolig gode . Prøv du også da vel, jeg kan love deg at disse vil få ben og gå på. Du trenger følgende;

            110g smør                     /               110g de mantequilla
    100g philadelpia ost            /           100g de queso philadelpia
            225g sukker                 /                   225g de azucar
      1ts vaniljeessens               /     1 chucaradita de aroma de vanilla
             180g mel                     /                    180g de harina
  100g sjokoladekapper         /           100g de perlitas de chocolate
         1 pk Oreokjeks              /              1 paquete de galletas Oreo

Begynn med å sette ovnen din på 190 grader. Deretter er det oreokjeksen som skal til pers, du skal nemlig bare bruke kjeksen og ikke det myke hvite fyllet. Så du må dele kjeksene i to og skrape vekk fyllet med en kniv.
Kjeksene skal deretter knuses til fint pulver , jeg brukte food processoren til dette, men du kan også bruke en plastpose og kjevle over, det skulle gå like bra. Deretter har du det romtempererte smøret og philadelfia osten i mikseren og mikser det til det blir fluffy, jeg mikset i ca. 5 minutter syntes det holdt. Tilsett sukkeret og miks videre en liten stund.
 Så har turen kommet til vaniljeekstrakten og melet, bland det inn og miks videre til alt er godt blandet. Nå trenger du slikkepotten din, ha sjokoladeknappene i røren og bruk slikkepotten til å blande det godt sammen. Deigen du får blir ganske seig men det går fint å rulle ut kuler. Jeg fikk 24 kuler ut av min deig ,det vil altså si 24 cookies.
 Når kulene er trillet ut skal de "bades" i oreosmulene. Klem smulene litt godt inn i kulene dine og sørg for at de er godt dekket.  Ha kulene på stekebrettet med litt avstand imellom dem , de sklir ut litt under steking, jeg hadde 12 kuler på hvert stekebrett da ble det passe avstand. Cookiesene skal stekes midt i ovnen på 190 grader i 15- 18 minutter , mine sto inne i 17 minutter .
 Vær obs på at cookiene er fortsatt myke når de kommer ut av ovnen, men legg de raskt på rist og etter ett par minutter begynner de å stivne. Vær påpasselig med steketiden med disse, de skifter ikke farge så de er ferdige etter 15 minutter selvom de fortsatt er hvite og myke.
Jeg hadde en liten hjelper på kjøkkenet den dagen jeg bakte disse og han måtte jo få smake på oreokjeksen , på bildet nedenfor kan dere se resultatet, han syntes det var veldig godt som dere kan se, lille vakringen til mamman sin.
Så er det bare å finne frem melk og nyte dine nylagede cookies and milk på ekte amerikansk vis. Garantert suksess det er jeg helt sikker på.
Håper det kan friste og du lar deg inspirerer som jeg ble inspirert av Manuela.
                                           Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario