lunes, 6 de febrero de 2012

Pikekyss a la Valentine

Har lekt meg litt med marengs igjen,eller pikekyss om du vil kalle det for det,synes det er veldig gøy å leke meg og forme figurer. Denne gangen var det Valentine som var tema, og da ble det selvfølgelig veeeeldig mange rosa hjerter.
Om du vil leke deg litt du også trenger du følgende;

                      2 eggehviter        /              2 claras de huevo
                     120g sukker         /               120g de azucar
                rosa konditorfarge   /                  colorante rosa

Sett ovnen din på 150 grader. Ha eggehvitene i bakebollen din og pisk dem stive. Deretter tilsetter du sukkeret litt etter litt og pisker på full styrke til du får en fast og fin marengs. Tilsett rosa konditorfarge mens du pisker til du får den fargen du ønsker på marengsen.
  Deretter fyller du marengsen i en sprøytepose og så sprøyter du ut de formene du ønsker på en bakeplate dekt med bakepapir. Jeg eksprimenterte litt med de forskjellig Wilton tuppene jeg har og de ble en del hjerter med forskjellig utseende ut av det.
Pyntet også med litt diverse typer hjertestrøssel som jeg hadde i skapet. Deretter steker du pikekyssene dine midt i ovnen, når du setter dem inn passer du på å senke temperaturen på ovnen din til 100 grader. Marengsen trenger alt ifra 1 time til 2 i ovnen for at de skal tørke ,tiden kommer ann på hvor store de er. Når pikekyssene løsner fra bakepapiret er de ferdige.
Fint å pakke inn i små gaveposer og gi bort som Valentines gave til en søtmoms du kjenner, min søtmoms bor under samme tak som meg og er 4 snart 5 år.
                                              Ha en fin dag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario