jueves, 17 de marzo de 2011

Prinsessekake

Den før nevnte godtekaka ble etterfulgt av en prinsesse kake til 3 åringens andre bursdagsselskap uken etter. Denne var litt mer komplisert men jeg ble mere fornøyd med dette resultatet. Den 3 årige prinsessa godkjente også kaka og den ble spist opp . Jeg har ingen bilder av hvordan jeg laget kaka men jeg husker hva den inneholdt.Jeg lagde en charlotte russe kake. Så om du har en prinsesse som skal feires kan du gjøre som følgende;

                   4 egg                        /                4 huevos
             120g. sukker                 /            120g. de azucar
               120g.mel                     /             120g de harina
          1ts. bakepulver               /   1 chucaradita de levadura royal

Fyll; Bringebærsyltetøy og fromasj

Lag først rullekake ved å piske egg og sukker til eggedosis. Vend inn mel og bakepulver. Ha bakepapir på en bakeplate og hell blandingen over, jevn ut med en slikkepott og stek i ovnen ved 200 grader i ca. 8 minutter.
Mens kaken stekes gjør du klart ett bakepapir som du strør med sukker. Kaken tas ut og hvelves over på det sukrede bakepairet, smør syltetøyet utover bunnen, jobb kjapt så ikke kaken blir helt kald og stivner. Rull kaken sammen og avkjøl før du skjærer den i ca. 1 cm tykke skiver. Legg plastfolie i en bolle og "kle" så denne med rullekaka, både bunnen og "veggene" på bollen.Deretter lager du fromasjen, til den trenger du;

           3 dl. kremfløte                   /            3 dl de nata
         5dl. fruktyoughurt               /    5 dl. de yougur de fruta
       1 pakke gelepulver             / 1 sobre de gelatina con sabor
               2,5dl. vann                   /              2,5 dl de aqua

Kok opp vannet og løs opp gelepulveret i det kokende vannet, la det avkjøles noe. Jeg mener å huske at jeg brukte bringebærgele. Visp fløten til krem og vend inn youghurten. Deretter blander du inn geleblandingen. Hell dette over i den plastfoliekledde bollen med rullekaka oppi. Sett i kjøleskapet til det har stivnet. Derette hvelver du kaka oppned på ett fat.

Jeg dekte den med ett ferdigkjøpt rosa marsipanlokk og noen ferdigkjøpte sukkerfigurer. Lag ett hull i toppen på kaka, dekk til en dukke med plastfolie opp til livet . Lag et hull midt på toppen av kaka med en kniv og skje, stikk dukka ned i kaka til du ikke kan se plastfolien og vips så har du en prinsessekake.
Den 3 årige prinsessa min var ihvertfall veldig fornøyd.
Ha en fin dag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario