miércoles, 30 de marzo de 2011

Hjertekake

Etter handleturen til Wilton butikken i Madrid måtte jo også den nye hjerteformen min prøves.Det resulterte i en rosa hjertekake som mine kollegaer på jobben fikk spise opp.

Jeg lagde en chocolate sponge kake etter denne oppskriften;

                   2 egg                      /                      2 huevos
             90ml.sukker                /                 90 ml de azucar
              120ml mel                  /                120 ml de harina
             1ss kakao                   /             1 chucara de cacao
         0,5ts bakepulver            /   0,5 chucaradita de levadura royal
            60ml. melk                  /                 60 ml. de leche
           0,5 ts smør                  /      0,5 chucaradita de mantequilla

Målene til denne kaken er litt rare, det kommer av at jeg har "oversatt" oppskriften fra amerikanske mål, denne oppskriften sto inni hjerteformen som jeg kjøpte og da ville jeg jo prøve den. Begynn med å varme opp melken, den skal ikke koke, og ha smøret oppi slik at det smeltes. Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland alt det tørre og sikt det inn i eggedosisen. Rør inn melkeblandingen og hell røre i hjerteformen.
 Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 25 minutter, avkjøl kaken helt før du tar den ut av formen, dette er viktig for om kaken fortsatt er varm har den veldig lett for å dele seg. Jeg fylte kaken med bringebærsyltetoy og krem som jeg farget rosa.


Jeg glemte for tredje gang å ha smørkrem under sukkerpastalokket, er det mulig ,den sto igjen i kjøleskapet denne gangen også, det gikk bra og lokket sprakk ikke, men da skal det også være sagt at den ble bakt og spist opp på samme dag. Kaken ble trekt og pyntet med ferdigkjøpt sukkerpasta. Og her er resultatet, ble fornøyd med denne.Selvom jeg nå ser en del feil og mangler som kunne vært rettet opp, men øvelse gjør mester.

Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario