lunes, 28 de mayo de 2018

Konfirmasjonskake

Her kommer det siste konfirmasjons innlegget for denne gangen og det er selvfølgelig av selve konfirmasjonskaka til min datter. Hovedpunktet på hele kakebordet og bakerens største utfordring både når det gjaldt størrelse ,jeg ville jo at det skulle være en bit til alle de inviterte, og når det gjalt transport.Men jeg ble fornøyd med resultatet til slutt og det var konfirmanten også,så da er alt vel.
Det ble en tre etasjes kake med en fin konfirmasjonsjente i keramikk på toppen,det ble også en bit til alle så det var alt i alt vellykket. Kakebunnene jeg brukte var min vanlige sjokoladekakebunn til den midterste og den minste kaken. Til den største kaken,den som i er i bunnen og holder oppe det meste av vekten ,valgte jeg en litt fyldigere kakebunn, oppskriften på den finner du her på bloggen.
Fyllet i kakene var likt i alle tre etter ønske og strenge instrukser ifra konfirmanten selv. De ble alle tre fylt med melkesjokoladefluff,oppskriften finner dere her,husk at du trenger trippel porsjon til en slik stor kake.Deretter la jeg på friske jordbær og hermetisk fersken og det var det hele.
Neste steg var som vanlig å dekke alle de trekakebunnene med smørkrem,jeg brukte min vanlige oppskrift på smørkrem,den finner du her,igjen husk at du trenger tre porsjoner. Neste steg var å trekke alle de tre kakebunnene med hvit sukkerpasta før jeg begynte på selve dekorasjonene ,som selvsagt ble laget i temafargene mintgrønt og rosa.
Jeg syntes selv det er finest med ganske så enkel dekorasjon på slike store kaker og slik ble det denne gangen også. Skjøtene i mellom de forskjellig kakene fikk en rad med små blomster med en sølvperle i midten,slik at man ikke ser skjøten i mellom kakene.Den minste kaken fikk ett stort rosa hjerte på den ene siden samt noen små blomster og sommerfugler rundt figuren på toppen.
På den mellomste kaken hadde jeg datteren sitt navn på fremsiden mens på baksiden av kaken trykket jeg ut konfirmasjonsdatoen.Det ble også plass til noen rosa sommerfugler,før jeg sa meg fornøyd med dekorasjonen på den kaken også.
Den nederste kaken fikk 4 store rosa kors fordelt runt kanten og det var det hele,som sagt enkel dekorasjon med jeg syntes allikevel det ble en stilfull og dekorativ kake. Datteren fikk fargene hun ville og fyllet hun ønsket seg og det var jo det viktigste på en dag som denne.
Nå er det brått bare ett år igjen før jeg må forberede neste kakebord for da skal minstemann i huset stå til konfirmasjon,men i mellomtiden håper jeg at jeg har spredt litt konfirmasjonsinspirasjon til dere der ute som liker å bake. Titt gjerne innom her snart igjen for andre oppskrifter og flere godsaker.
Ha en fin dag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario