lunes, 30 de octubre de 2017

Halloween kake

Da var den store trick or treat dagen her allerede i morgen og jeg vet det er mange som gleder seg.Her på bloggen får dere årets Halloween kake som knask eller knep av meg. Den er veldig enkel, men samtidig effektfull og stilren. Det er en kake som det slettes ikke er vanskelig å få til om du skulle bli fristet til å prøve deg.
Det er en stor kake som rekker til mange om du skulle holde en stor Halloween fest. Om du vil prøve deg på denne trenger du en 20 cm kakebunn og en 15cm kakebunn. Jeg brukte som vanlig min bombesikre sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen
Det eneste er at denne oppskriften er litt stor til en 15cm form,men det jeg gjør da er at jeg fyller kakeformen 3/4 dels full og resten av røren steker jeg muffins av.Kaken ble deretter fylt med melkesjokoladefluff og friske bringebær og oppskåret fersken.
Begge kakene ble selvsagt smurt opp med min smørkrem, pass på å lage dobbelt porsjon og husk at om du får smørkrem til overs kan den fint fryses ned og brukes til en annen kake. Så ble den minste kaken trukket med sort sukkerpasta og den største med oransj sukkerpasta.Halloween fargene over alle Halloween farger.
Pass på å vaske hendene dine godt når du arbeider med sort sukkerpasta,den setter alltid flekker og det vil vi ikke ha på den oransje delen. Jeg kjøper dessuten alltid ferdigfarget sort sukkerpasta da det nærmest er umulig å farge helsort selv.
Deretter stabler du de to kakene oppå hverandre,pass på å stikke noen avklipte sugerør i den nederste kaken slik at de fungerer som støtte for vekten av den øverste kaken.Rundt skjøtene på kaken trykte jeg ut små sorte og oransje stjerner i sukkerpasta. Jeg liker alltid å dekke til skjøtene da det fort blir litt ujevnt der.
Så plasserte jeg noen sorte katter rundt den oransje kaken, jeg har en utstikker som jeg brukte til å trykke dem ut med. Og rundt den sorte kaken plasserte jeg oransje flaggermus. Begge typiske Halloween figurer.
På toppen ble det en Heksehatt i sort sukkerpasta,med en oransj stjerne og bånd på. Det ver det hele når det gjaldt dekorasjonen. Enkel å lage men samtidig effektfull. Jeg syntes selv kaken ble fin.
Håper du har hatt en fin Halloween feiring så langt og skulle du ikke synes noe om Halloween så er det ett helt år til neste gang det blir Halloween oppskrifter her på bloggen.
Happy Halloween!

No hay comentarios:

Publicar un comentario