lunes, 6 de febrero de 2017

Valentines; Yoghurt hjerter

Det er litt over en uke til Valentinesdagen til glede for mange og til skrekk og gru for mange også😉 Men jeg liker nå Valentines dagen jeg og synes det er veldig gøy å sette litt ekstra pris på de jeg har rundt meg på denne dagen.Så da blir det litt valentines blogging her inne fremover,slik kan du glede noen på selve dagen med noe hjemmelaget og godt.
Først ut er disse deilige yoghurthjertene som er super enkle å lage,ideelt om du har småtroll i hus som vil lage noe til en de er glad i.Smaker nydelig og det er ikke mange ingrediensene du trenger,lett som en plett er det også.Om du vil prøve deg på disse yoghurthjertene trenger du følgende ingredienser;

               3dl bringebær          /        3dl de frambuesas
            2dl gresk yoghurt       /        2dl de yogur griego
                1ss honning           /             1cda de miel
               hjertestrøssel          /     corazoncitos de azucar

Begynn med å mose bringebærene dine med en gaffel til du får bringebærmos. Du kan bruke frosne eller ferske bringebær,bruker du frosne må du la dem tine litt før du moser dem.
Deretter måler du opp den greske yoghurten din og har 1 ss med honning i den. Om du er liker det søtt kan du fint bruke 2 ss med honning,men jeg syntes det holder med en. 
Så blander du de moste bringebærene inn i yoghurten og vips så får du en rosa røre,og det er også det hele,så veldig enkelt og greit. Så trenger du silikonformer,jeg brukte hjerteformer i annledning Valentines,men om du ikke har det, bruk de silikonformene du har. Strø hjertestrøssel i bunnen av silikonformene dine.
Deretter fordeler du røren i silikonformene dine,pass på at det blir omtrent like mye i hver form. Til slutt strør du så litt hjertestrøssel på toppen også.Så setter du silikonformene dine i fryseren i ett par timer.
Når yoghurthjertene dine er frosne helt igjennom,er de klare til å nytes. Press dem ut av silikonformene dine og spis! Smaker deilig bringebær og konsistensen blir en mellomting mellom is og sorbet. En stor hit hos småtrolla her i huset.
Hvor mange hjerter du får kommer helt ann på hvor store silikonformene dine er,jeg fikk 6 medium hjerter av min røre,men som sagt her er det opptil de formene hver enkelt bruker. 
Liker du ikke Valentine kan selvfølgelig også hjertestrøsselet utelates,men jeg er nok en håpløs romantiker og synes det er stas jeg da.❤ 
Disse må oppbevares i fryseren,fine å servere en du er glad i som dessert på Valentinesdagen kanskje. Håper du fikk lyst til å lage noe godt til Valentines nå,og følg med utover i uken da kommer det flere tips til Valentines.
Ha en fin kveld videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario