viernes, 20 de septiembre de 2013

Tapas; Huevos rellenos-Fylte egg

Fredagstapasen er tilbake,og det med en klassiker,huevos rellenos, oversatt til norsk blir det fylte egg. Disse er en klassiker blandt spanske tapas og da særlig i sommerhalvåret,det er en av mine favoritt tapas og det er ett stort pluss at de ikke er særlig kompliserte å lage heller .
Disse vil garantert gjøre suksess på etthvert tapasbord,om du vil prøve trenger du følgende til 10 halve fylte egg;

                 5 egg                /           5 huevos
       160g tunfisk i vann       /   160g atun en aqua
               majones             /          mayonesa
             tomatsaus            /         tomate frito
                 melk                  /             leche
                oliven                 /          aceitunas
      hermetisert paprika    /    pimiento de picillo

Begynn med å hardkoke eggene dine og ta skallet av dem. Del dem så i to og ta forsiktig ut eggeplommene, slik at eggehvitene ikke ryker.
 Legg vekk to eggeplommer til å pynte de ferdige eggene med. Resten har du i en bolle sammen med den avrente tunfisken, 4-5 spiseskjeer majones og 1 spiseskje tomatsaus.Om du bruker hjemmelaget majones smaker det selvfølgelig hakket bedre, men det går like bra med ferdigkjøpt majones.
Bruk en gaffel og knus eggeplommene og rør det hele godt sammen. Det blir en tykk ,veldig klissete røre men det er slik den skal være.
Fyll så hver av eggehvitene dine med røren du får plass til 2-3 spiseskjeer i hver halvdel. Jeg liker mine fylte egg med masse røre ,men det er litt smak og behag så smak deg frem.
Deretter har du 2 spiseskjeer majones i en kopp og har i ca 1 spiseskjee med melk. Rør det hele kraftig sammen med en gaffel til du får en slags saus eller dressing. Ha ett par teskjeer på toppen av røren på hvert egg.
 Deretter gjenstår det bare å pynte eggene, her er det vanlig å enten bruke oppskjærte oliven eller syltet paprika. Jeg bruker begge deler da jeg synes det smaker like godt, så gjenstår det bare å nyte godsakene.Disse er veldig enkle og kjappe å lage, og de kan lages ferdige i god tid før de skal serveres.
Prøv da vel, og la meg gjerne få høre hva du synes. Husk at du finner meg på instagram ,der heter jeg også Bakemester Snipp om du vil følge meg. 
                                      Ha en fin helg! 







No hay comentarios:

Publicar un comentario