viernes, 27 de septiembre de 2013

Tapas; Bocaditos de queso de cabra - Lune munnfuller med hvit geitost og balsamicoeddik

Da var det fredag igjen og klart for fredagstapasen her på bloggen. Jeg er veldig glad i hvit geitost,simpelthen elsker den litt skarpe ettersmaken, og den passer jo utmerket til ett glass rødvin som igjen passer fint på en fredag.
 Om du i tilegg varmer litt på den hvite geitosten og har på litt balsamicoeddik, ja da har du en nydelig tapas.Om du vil prøve trenger du følgende til 12 munfuller;

          200g hvit geitost     /       200g queso de cabra
          Balsamicoeddik     /         vinagre balsamico
              litt gressløk         /                cebollino
              toast kjeks          /              mini tostas

Begynn med å skjære geitosten din i ca 1 cm tykke skiver. Jeg bruker hvit geitost fra President, men er usikker på om det merket finnes i Norge. Varm litt olivenolje i en stekepanne og legg i geitostskivene.
 La dem ligge til det begynner å "boble" litt rundt dem, deretter snur du dem forsiktig med en stekespade, når det "bobler " igjen  er de ferdig stekte. Ikke ha for sterk varme da vil osten din bare smelte og det er ikke meningen. Legg deretter en ostebit på hver av toastkjeksene dine. Jeg liker å bruke toastkjeks med rosiner i,men det er smak og behag.
 Deretter er det bare å ringle over litt balsamicoeddik og klippe gressløk over, og voila munfullene dine er klare til å serveres. Tror det er ett must med en god rødvin til disse.
Jeg  kan faktisk ikke huske å ha spist disse uten rødvin en eneste gang. Om du vil ha ett tips på en god rødvin så holder jeg en knapp på Martue.
Selvsagt spansk og fra Castilla la Mancha og Toledo der jeg bor. Kan sikkert bestilles på polet i Norge ,selv kjøper jeg den i nærbutikken,en klar fordel ved å bo i Spania,rødvin på samme sted som melk og brød.
 Håper dere får en trivlig fredagskveld , med eller uten tapas. Min fredagskveld kan du følge på Bakemester Snipp på Instagram.
                                            Ha en fin helg!

No hay comentarios:

Publicar un comentario