martes, 24 de septiembre de 2013

Enkle sjokoladecookies

Skikkelig seige sjokoladecookies er det vel få som kan motstå, sammen med ett iskladt glass melk. Disse falt midt i blinken hos meg, passelig seige og deilig smak av mørk sjokolade. Ble ikke noen hit hos ungene da de foretrekker lysere sjokolade.Dessuten er de veldig enkle å lage noe som alltid er kjekt.
 Oppskriften fant jeg hos Bakverk och Fikastunder, en av mine favoritt blogger,som igjen hadde funnet den hos Passion 4 Baking Om du vil prøve trenger du følgende;

200g mørk sjokolade   /           200g de chocolate negro
          50g smør             /              50g de mantequilla
             2 egg                /                     2 huevos
   1ts vaniljesukker       /      1 cucharadita de azucar vanillado
         1klype salt           /                  1 pincho de sal
            1dl mel             /                    1 dl de harina
  0,5 ts bakepulver      /        0,5 cucharadita levadura Royale
          2dl sukker          /                     2dl de azucar

Begynn med å smelte smøret ditt i en tykkbunnet kjele, rør så inn sjokoladen litt etter litt slik at den også smelter.
 Ha så i sukker ,salt ,vaniljesukker og eggene dine. Rør kraftig til du får en tykk grøtete røre, til slutt sikter du i hvetemelet. Rør godt hele tiden slik at røren ikke klumper seg,den skal bli veldig tykk og seig. 
Bruk så ett par spiseskjeer og sett ca1 spiseskje med røre ,for hver kjeks, på platen .Ha god avstand mellom hver kjeks da de flyter ut under steking,jeg hadde 9 kjeks på hver stekeplate.
Sett så platen midt i ovnen på 175 grader og stek kjeksen i 8 - 10 minutter. De skal ikke være helt harde ,men ha en myk kjerne.La kjeksene avkjøles litt på stekeplaten før de flyttes over på rist.
 Cookisene smaker like gode varme som kalde. Oppbevar kjeksene i en tett boks. De holder seg fint i ett par dager, om de oppbevares lenger blir den myke kjernen hard. De smaker like godt , men er ikke lenger seige og personlig liker jeg dem best skikkelig seige.
 En enkel oppskrift som virkelig er verdt forsøket. Om du prøver la meg gjerne få vite det , enten her på bloggen eller på Instagram hvor du finner meg som Bakemester Snipp om du vil følge meg. Håper du ble fristet!
                                Ha en fin bakedag videre!

7 comentarios:

  1. De låter jättegoda, och inte så farligt söta. De måste jag prova!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Veldig gode!! La meg gjerne få vite hvordan det gikk om du prøver Ha en fin dag

      Eliminar
  2. Men hvor mye sukker?... Eller er det kun vaniljesukkeret som skal brukes som søtning?

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Beklager ser ut som sukkermengden har falt ut av oppskriften det skal være 2 dl sukker i oppskriften :Skal rette det opp med en gang Håper det smakte ???

      Eliminar
  3. Respuestas
    1. Gjør det og la meg gjerne få høre om de falt i smak Takk for at du tittet innom bloggen God jul

      Eliminar