lunes, 24 de octubre de 2011

Spøkelser og skjelett

Da var det nesten Halloween igjen, må innrømme at jeg har juksa litt og hadde årets Halloween fest i går.
Grunnen til det var at Tantebarna var på besøk fra norge og da måtte vi jo utnytte det til det fulle. Nabobarna ble invitert inn til ett stort og skummelt dessertbord , som slo godt ann blandt både vampyrer,gresskar og hekser.  Så det kommer til å bli litt skummelt her på bloggen denne uka, håper du kan finne inspirasjon til din Halloween feiring.
 Først ut på dessertbordet var små marengs spøkelser og skjelettdeler, skumle å se på men veldig søte i smaken.Oppskriften på marengsen som jeg brukte finner du her på bloggen.  Jeg hadde den ferdig piskede marengsen i en sprøytepose som jeg hadde satt en medium rund tipp på, deretter sprøytet jeg først ut spøkelsene. De besto av to kuler ,den ene oppå den andre
Den nederste kulen var litt større slik at den ble kroppen, de så litt ut som julenisser men da jeg fikk tegnet på øyne med en penn med spiselig farge ble de straks forvandlet til ekte spøkelser. Resten av marengsen spøytet jeg ut som bein slik at jeg kunne si til de inviterte at de spiste deler av ett lik jeg hadde i kjelleren, de ble spist med skrekkblandet fryd av små og store inviterte.
Slik så de ut før de ble satt i ovnen, jeg måtte beregne noe lenger steketid til marengsen denne gangen , da figurene var en god del større en pikekyssene jeg lagde etter samme oppskrift . Spøkelsene mine stod inn i i 1 time og 30 minutter, mens beina stod inne i litt over 2 timer. Følg med underveis og husk at de er klare når de løsner fra bakepapiret.
Oppbevares i en tett kakeboks til de er klare til å nytes. Har hentet inspirasjon til disse selv på en del andre matblogger i disse Halloween tider, det morsomme er jo at hvert spøkelse får sin egen personlighet ingen blir jo like. Jeg kan love deg at de slår ann hos de minste i huset til Halloween, så da er det bare å sette igang. Lykke til og ha en fin uke.
                                               Happy Halloween!

2 comentarios: