viernes, 3 de noviembre de 2017

Tapas;Blåbær og rødbete bruchetta

Tid for tapas igjen endelig her på bloggen det ble litt liten tid de siste ukene,jeg har nemlig fått ny jobb etter å ha vært arbeidsledig en stund,så da ble det mere jobbing enn tapas,men i dag er det på'n igjen. Nydelig bruschetta byr jeg på i dag ,selvom kombinasjonen blåbær og rødbeter høres litt rar ut lover jeg deg at det smaker nydelig.
Det er dessuten veldig enkelt å lage disse supre bruchettaene, om du vil prøve deg på disse trenger du følgende ingredienser til ca 8 bruchettaer;

              baguette              /                      pan
     200g kokte rødbeter     /     200g de remolacha cocida
           150g blåbær           /          150g de arandanos
            40g fetaost            /           40g de queso feta
              olivenolje             /             aceite de oliva
         balsamicoeddik        /           vinagre balsamico.

Begynn med å sette ovnen din på 225 grader.Deretter deler du rødbeten eller rødbetene dine i små firkanter.Ha dem i en ildfast form,strø litt salt over og la de stekes i ovnen i ca 30 minutter.
De skal få en litt hard kjerne på utsiden,de skal ikke være brente men de skal krympe litt sammen og skifte farge som du ser på bildet under.
Deretter er det hele såre enkelt,bland blåbærene dine sammen med de stekte rødbetene og smak det hele til meg olivenolje og balsamico eddik.Jeg brukte 2ts olivenolje og 1,5ss balsamico eddik,men her er alt lov.
Så gjennstår det bare å skjære passe tykke skiver av baguetten din og riste dem i brødristeren,eller i ovnen om den fortsatt er varm etter at du stekte rødbetene.
Ha deretter riklig med rødbete og blåbær blandingen din på hver skive og til slutt topper du det hele ved å smuldre fetaost over bruschettaene dine.Stort enklere enn dette blir det ikke.
Og selvom du kanskje rynker litt på nesen av denne kombinasjonen så prøv,jeg lover deg dette er en smaksbombe i munnen som fort blir en favoritt på tapasbordet.Håper du fikk lyst til å prøve.Titt gjerne innom her på bloggen snart igjen også,det setter jeg stor pris på.
Ha en super fredag!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario