lunes, 16 de noviembre de 2015

Maks sjokoladekake

Her kommer det nok en kakeoppdatering, denne gangen en kake jeg bakte til verdens beste Rikke når jeg var hjemme i norge på ferie. Dette er maks sjokoladekake,det vil si sjokolade i bøtter og spann, både når det gjelder kaka og fyllet og denne gangen dekorasjonen også. Virkelig en kake for sjokoladeelskere.
Denne er dessuten såre enkel å dekorere, og du kan selvsagt variere småsjokoladene du dekorere med til bursdagsbarnets favoritter. Om du vil prøve deg på denne kaken trenger du en sjokoladekakebunn som du finner oppskriften på her på bloggen. Bak gjerne kakebunnen noen dager i forveien og frys den ned, det går utmerket.
I sjokoladeånden ble kaka denne gangen fylt med melkesjokoladefluff ,nonstop og smil delt i to, som du sikkert har skjønt nå mer enn nok sjokolade. Deretter trenger du en porsjon med min vanlige smørkrem (oppskrift her), ha i 2 ss med kakao og vips så får du sjokoladesmørkremen som jeg brukte til denne kaka. Til dekorasjonen av kaka trenger du en hel masse kindersjokolade ,jeg brykte ca 50 stk, og diverse forskjellige småsjokolader.
Begynn med å dekke hele kaken med sjokoladesmørkremen, deretter limer du bare helt enkelt kindereggsjokoladene rundt kaken med smørkremen. Ikke smør for tynt lag med smørkrem for da vil sjokoladene rundt ikke feste seg ordentlig.
Deretter legger du en rund sjokolade i midten av kaka og så enda flere kindersjokolader slik at toppen av kaka får 6 like store deler. Så er det bare å fylle hver enkelt del opp med den småsjokoladen du skulle like best,eller den bursdagsbarnet liker best.
Som sagt er dette en enkel kake å pynte så lenge du har nok sjokolade i hus. Kaken smakte nydelig den , om jeg selv for si det , og bursdagsbarnet var fornøyd og da var jeg det også. Om du prøver å bake noen av mine oppskrifter blir jeg veldig glad for tilbakemeldinger , enten her i kommentarfeltet på bloggen, eller på min instagramkonto.Håper du fikk lyst til å bake nå!
                                  Ha en fin bakedag videre!


No hay comentarios:

Publicar un comentario