lunes, 23 de noviembre de 2015

Frozen kake 1

Ny uke som jeg starter med en ny kake her på bloggen, og ikke en hvilken som helst kake, dette er nemlig den første Frozen kaken jeg laget. Det måtte jo komme,alle som har barn og da særlig små prinsesser kan ikke ha unngått å se Frozen filmen, høre sangen , leke med dukkene etc Og det var jo bare ett tidsspørsmål før Frozen kaka kom.
Dette er desverre en av de kakene som forsvant med mitt nå så berømte ødelagte minnekort, så det er svært lite jeg kan si om inneholdet i kaken og ei heller kakebunnen. Det jeg husker og kan si , er at dette var en morsom kake å lage. Den var ei heller så komplisert å modellere.
Jeg begynte selvfølgelig med å dekke hele kaka med lyseblå sukkerpasta, husk at alle kaker du dekker med sukkerpasta må smøres opp med smørkrem først , ellers vil det ikke bli pent og det er en fare for at sukkerpastaen din smelter. Lyseblå bunn på denne kaken gav seg selv, da det er Frozen fargen nummer en.
På toppen av kaken denne gangen fikk snømannen Olaf plass. Kroppen hans var enkel å forme, som å lage en liten mini snømann, hodet derimot brukte jeg litt lenger tid på, men jeg syntes jeg fikk til proposjonene bra til slutt. Det var meningen at hodet skulle festes til kroppen, men i siste minutt endret jeg mening og lot det ligge på "bakken".
Dere som har sett filmen vet jo at Olaf er en ekspert på å miste hodet. Jeg plasserte deretter ett blått fantasitre og noen blå blomster med sølvperler samt navnet på bursdagsbarnet på toppen, slik at ikke Olaf skulle bli altfor ensom.
Da jeg syntes det fremdeles så litt tomt og trist ut, ble det lagt snøkrystaller på toppen av kaken også. Snøkrystallene gikk også igjen som dekorasjon rundt kaken, jeg måtte jo representere snø og kulde på denne kaka.
Til slutt ble det en bord av små blå blomster med sølvfargede sukkerperler i midten rundt hele kaken også. Som sagt så ble jeg godt fornøyd med resultatet, synes kaken representerte filmen fint samt at det ble akkurat passe mengde dekorasjon på kaken. Stilren og tøff syntes jeg, så alt i alt en kake jeg ble fornøyd med
Det ble også bursdagsbarnet, og det er jo alltid det som er mitt mål med kakene jeg lager. Hun blåste fornøyd ut lysene og kaken ble spist opp den, så da smakte den nok greit også tenker jeg. Jeg regner med at dette er langt ifra å være den eneste Frozen kaken jeg kommer til å lage, så følg med på bloggen fremover for eventuelt flere Frozen kaker, eller flere andre kaker.
Håper du fikk litt inspirasjon og bakelyst, for litt mere av min hverdag kan du følge meg på instagram hvor jeg også går under navnet Bakemester Snipp. Håper vi ses her på bloggen igjen snart.
                                Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario