miércoles, 31 de enero de 2018

40 års kake

Det var lenge siden det var en dekorert kake her på bloggen nå,det betyr ikke at de ikke har blitt bakt noen men tiden til å blogge om dem har ikke strukket til.Men her kommer altså mannens 40 års kake ifra November. Det er ikke lett med kake til menn så sant de ikke har en brennede interesse for noe eller er blodfan av en fotballklubb,det er ikke min mann men han har en utpreget form for humor og dermed fikk kaken bære preg av dette.
Det ble rett og slett en dorullkake med en morsom tekst på. Kaken falt i smak og fremkalte littt latter.Den ble spist opp også til tross for det kanskje noe uapetittelige utseendet,så jeg kan fint annbefale deg å lage en dorullkake om du kjenner en 40 åring som skal feires.
Til selve kaken trenger du en sjokoladekakebunn, min finner du oppskriften på her på bloggen.Den er veldig enkel å bake og slår aldri feil,dessuten kan den bakes i god tid og fryses ned slik at du slipper å vente på at den skal bli kald den dagen kaken skal dekoreres.
Selve kaken ble fylt med oreokrem,oppskriften finner du her,og bringebær og hermetiserte fersken etter ønske ifra jubilanten. Deretter ble den smurt opp med smørkrem før jeg trakk den med hvit sukkerpasta rundt på sidene.På toppen av kaken lagde jeg ett rundt hull som ble trukket med beige sukkerpasta slik at det skulle se ut som pappen i en dorull.
Deretter trillet jeg tynne lengder av hvit sukkerpasta som jeg la i sirkler på toppen slik at det så ut som papiret på en dorull. Veldig enkelt og ganske så fort gjort. Til slutt kom teksten "Everything turns to crap after 40!"på plass. Jeg brukte ferdigkjøpte sjokoladebokstaver til dette men teksten kan fint spritses på også om du ønsker det.
Som sagt en kake som slo ann og overkommelig å lage for de fleste.Håper du fikk lyst til å bake litt nå og titt gjerne innom her snart igjen det kommer flere gode oppskrifter fremover.
Ha en fin bakedag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario