viernes, 1 de septiembre de 2017

Tapas;Fritert fetaost med sesamfrø og honning

Fredag og plutselig var september her og høsten lurer rett rundt hjørnet,men om du prøver denne nydelige tapasen lover jeg at du kommer til å glemme både høsten og alt rundt deg for noen minutter.Denne er perfekt,himmelsk og helt utrolig god,lov meg at du prøver denne tapasen så fort som mulig. 
At den er enkel å lage gjør jo heller ingenting.Syntes nesten det er ett must med en god rødvin til denne tapasen om den skal nytes til det fulle.Jeg er helfrelst og har spist denne fantastiske tapasen for tredje dag på rad nå. Om du vil prøve deg på denne trenger du følgende ingredienser til 8 tapas;

        200g feta ost        /          200g de queso feta
               mel                /                   harina
             1 egg              /                   1 huevo
       hvite sesamfrø       /    semillas de sesamo blancos
       sorte sesamfrø      /     semillas de sesamo negros
             pepper             /              pimienta negra
        paprikapulver       /               pimenton dulce
            olivenolje          /               aceite de oliva
             honning           /                       miel

Begynn med å dele fetaosten din i 8 like store deler med en skarp kniv,det er en fordel om dette gjøres mens fetaosten er kald,da smuldere den ikke så lett.
Ha deretter egget ditt i en skål og pisk det. I en annen skål har du ett par spiseskjeer mel som du blander med pepper og litt paprikapulver. Sett så frem en skål med hvite sesamfrø og en med sorte sesamfrø,får du ikke tak i begge deler går det fint å bruke de samme på alle fetaostkubene.
Varm opp rikelig med ekstra virgen olivenolje i en stekepanne.Deretter ruller du fetaostkubene først i det piskede egget ,deretter i mel,så tilbake i egget før du avslutter med å rulle dem i sesamfrø.Vær forsiktig slik at fetaostkubene ikke ryker.
Når olivenoljen din er passe varm,jeg satte min induksjonsplate på 6 pass på at oljen ikke er for varm heller da blir sesamfrøene brente på utsiden,steker du fetaostkubene i ett par minutter på hver side.
Som sagt pass på at de blir jevnt stekt på hver enkelt side og ikke brenner seg,vend på de forsiktig når de er i stekepannen ellers sprekker de lett og fetaosten vil renne ut.
Når de er ferdig stekte legger du dem på litt kjøkkenpapir slik at den overflødige olivenoljen blir sugd opp. Varm ett par spiseskjeer honning i mikroovnen eller i en kjele til den blir flytende.Da gjennstår det bare å ringle over honningen og den beste tapasen er ferdig til servering.Bare å glede seg til å prøve denne,den er fantastisk.
Ett glass rødvin til og du er sikret en matopplevelse av de sjeldne,ikke mye hokus pokus ved denne oppskriften her,lov meg at du prøver denne og la meg få vite hva du syntes i kommentarene under her,du kommer ikke til å angre deg.
Håper du har en super helg planlagt,jeg skal selv i bursdag i dag og deretter er jeg og mannen i huset hjemme alene resten av helgen,det skjer ikke så ofte,så vi skal passe på og nyte av litt alene tid og selvfølgelig spise tapas😉
Håper jeg ser deg her inne snart igjen og nyt av høsten ,den er ikke så værst den heller.Ha en super helg.
Ha en fantastisk fredag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario