martes, 21 de enero de 2014

Bryllups minimuffins

I fjor i begynnelsen av juni fikk jeg forespørsel om å bake til ett bryllup her i Spania. Jeg kjente ikke brudeparet,men en venn av dem hadde snakket om mine kaker. Nå er det ikke vanlig med noe kakebord i spanske bryllup men de skulle ha et "candy" bord utpå natten og ville gjerne ha med noe fra meg på det.
Jeg sa raskt ja til oppdraget og startet med å lage epleminimuffins. Disse smaker friskt og godt og er en av mine personlige favoritter, til ca 24 minimuffins trenger du følgende;

            1egg            /                   1 huevo
        50g smør         /          50g de mantequilla
        1,5dl mel          /             1,5dl de harina
    1ts bakepulver     /  1 cucharadita de levadura royale
  1ts vaniljesukker   /  1 cucharadita de azuvar avanillado
       0,5dl melk         /               0,5dl de leche
          1 eple             /                 1 manzana
      4ss eplemos     /  4 cuharas de compota de manzana

Begynn med å smelte smøret. Rør deretter egg og sukker til eggedosis og tilsett så det smeltede smøret i eggedosisen. Bland alt det tørre i en bolle og sikt det så inn i røren. Spe så på med melken og rør inn eplemosen. Til sist finriver du eplet og vender det inn i røra.
 Jeg liker å bruke epler av typen Golden til disse, de er passe syrlige og kombinerer perfekt i disse muffinsene. Fordel så røren i minimuffinsformer som du fyller 3/4 fulle og stek dem midt i ovnen i ca 8 minutter på 200 grader. Stek gjerne disse i muffinsbrett ,da røren er ganske så flytende og renner lett utover formene
.La dem avkjøles på rist. Denne gangen brukte jeg kanelsmørkrem som topping, oppskriften på den finner du her på bloggen. En porsjon smørkrem rekker til ca 50 minicupcakes så det holder med en halv porsjon. Jeg synes ofte smørkrem kan bli litt mektig som topping på cupcakes, men her passer det ypperlig, jeg sprøytet smørkremen ut med en stor stjerne tipp.
Deretter ble mini cupcakesen pyntet med lyse rosa sukkerpastablomster, som jeg hadde forberedt dagen før slik at de skulle rekke å stivne litt. Som siste touch strødde jeg små lilla,hvite og rosa hjerter over cupcaksen,men det synes dessverre ikke så godt på bildene.
Jeg lagde tilsammen 50 minimuffins til bryllupet , så det tok sin tid å bli ferdig med alle sukkerpastablomstene. Disse synes jeg ble ordentlig fine og akkurat passe søte og romantiske til ett bryllup.
Brudeparet var også veldig fornøyde og har fått høre i ettertid at de forsvant farlig fort fra candy bordet,for brudeparet selv rakk ikke å smake før de var slutt.
Håper du fikk lyst til å prøve, kanskje du kjenner noen som skal gifte seg snart eller kanskje du skal gifte deg selv,men strengt tatt trenger det ikke være noe bryllup med i bildet for å lage og nyte disse.
                                Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario