lunes, 22 de septiembre de 2014

Monster High Kake 3

Beklager veeeldig lang tid mellom innleggene her, men masse jobb og hverdagen generelt må nok ta skylden. Håper det hele roer seg litt på jobb nå slik at dere kan få litt regelmessige oppdateringer her inne. Jeg begynner med litt oppdatering på kakefronten igjen, denne kaken er det nå snart 2 år siden jeg lagde. En av mine datters venner som jeg har lagd denne Monster High kaken til tidligere ville nok en gang ha en Monster High kake til sin bursdag, så da måtte jeg sette meg litt i tenkeboksen og komme opp med en tredje Monster High kake. Løsningen ble Monster high dukkekake.
 Bursdagsbarnets favoritt er Clawdeen Wolf, så jeg kjøpte henne som bursdagsgave og lagde kjolen som kake , to fluer i en smekk , kombinert kake og gave. Jeg brukte to av de vanlige sjokoladekakebunnenen mine , du finner oppskriften på dem her på bloggen. Sjokoladebunnene ble deretter delt i 3 og fylt med melkesjokoladefluff som du finner oppskriften på her, og oppdelt marssjokolade.
Dette etter bursdagsbarnets eget ønske, da hun kun liker sjokolade i sine kaker. Deretter bygde jeg opp kaken i 6 deler , 3 lag fra hver kakebunn. Du trenger en høy kake , da beina på selve Monster High dukke skal gjemmes i kaken. Deretter skjærte jeg til kakekbunnene slik at de fikk en rundet kjoleform. Ikke helt godt forklart med du ser hva jeg mener på bildet nedenfor.
Deretter ble hele kaken smurt opp med ett godt lag med smørkrem. Jeg brukte som vanlig denne oppskriften på smørkrem den slår aldri feil. Deretter brukte jeg en skarp, lang kniv til å lage ett hull til dukkens bein i midten av kaken.
Selve Clawdeen Wolf fikk så halve kroppen pakket inn i plastfolie før hun ble satt på plass i midten av kaken. Deretter var det klart for å la fantasien få fritt spillerom og lage Clawdeens kjole i sukkerpasta.
Jeg valgte å bruke tre farger til kjolen, selvfølgelig svart da det er Monster High fargen nummer en, deretter falt valget på lys og mørk lilla til resten av kjolen etter rådføring med husets Monster High ekspert, min datter, som lettere oppgitt kunne informere meg om at Clawdeens favorittfarge er lilla, det er tydligvis noe som alle vet.
Først kjevlet jeg ut den lys lilla sukkerpastaen og stakk ut en haug med sirkler , deretter festet jeg sirklene,på fremsiden av kaken, rett på smørkremen slik at de overlappet hverandre, det ser da ut som det er kapper på en kjole. Jeg fortsatte med en rad av sirkler på baksiden av kaken også. Jeg festet gullperler rundt i de forskjellige skjøtene.Clawdeen fikk også to sirkler festet som kjolens topp på seg.
Deretter kjevlet jeg ut den svarte sukkerpastaen med en mønsterkjevle jeg har, slik at resten av kjolen skulle få litt mønster. Det synes veldig dårlig på bildene men det er ett gotisk mønster på den svarte delen av kjolen. Den svarte delen fikk også en omgang med spiselig glitter, men det synes heller ikke på bildene. Jeg bare festet sukkerpastaen rett på smørkremen og passet på at det var litt mere sukkerpasta en nødvendig slik at den la seg i naturlige folder og så mere ut som en kjole.
Deretter festet jeg noen mørk lilla sløyfer på kakens bakside og rundt livet på dukken for å dekke skjøtene der. Jeg tvinnet også ett belte til å ha rundt livet på dukken.
Jeg ble selv fornøyd med denne kaken, syntes kjolen så ekte ut og det ble mye bevegelse i kaken med alle foldene på skjørtet. Dessuten glitret kaken virklig med det spiselige glitteret på den svarte sukkerpastaen.
Bursdagsbarnet ble også fornøyd med kaka og ville helst ikke spise opp kjolen.men til slutt ble det sjokoladekake på alle mann og det smakte også godt har jeg fått høre i ettertid,så da er jeg fornøyd.
                 Håper du fikk lyst til å prøve Ha en fin dag videre!




No hay comentarios:

Publicar un comentario