domingo, 27 de febrero de 2011

Sjokoladewoopies

 Noe exstra godt skal man jo ha og kose seg med på Valentines og siden jeg lenge har hatt lyst til å prøve å lage woopies, ble det sjokoladewoopies med kokosfyll, for sjokolade hører jo også til på Valetines. Når sant skal sies ble de ikke så veldig vellykkede på formen , de rant ut litt vel mye og ble ikke akkurat runde og like store, men smaken den var det ikke noe i veien med. Både min bedre halvdel og lillegull forsynte seg grovt av fatet og det tyder jo på suksess, så om du vil prøve lykken så trenger du ;

100 g romtemperert smør     /     100 g de mantequliia
       1,5 dl. sukker                   /         1,5 dl. de azucar
1 egg romtemperatur            /               1 huevo
            3dl. mel                      /            3 dl. de harina
     2ts. bakepulver                /   2 chucaraditas levadura royal
       0,5 dl kakao                  /               0,5 dl. cacao
  0,5 ts. vaniljesukker           / 0,5 chucaradita de azucar de vanilla
          1ts. salt                       /           1 chucaradita de sal
       1,5 dl. melk                   /               1,5 dl. de leche

Bland alle tørrvarene i en bolle.Visp smør og sukker sammen til en jevn krem med kjøkkenmaskinen.Deretter tilsetter du egget.






 Tilsett de blandede tørrvarene litt etter litt slik at det ikke blir klumper. Til slutt har du i melken. Ha deigen i en sprutepose, eller du kan bruke en vanlig pose og bare klippe hull i det ene hjørnet, det funker like bra.Sprut ut små sirkler på bakepapir, og det var nok her jeg ble litt for ivrig. Jeg sprutet for store sirkler og de lå for tett intill hverandre på bakepapiret.

 

 Woopiesene flyter ut ganske mye under steking, så lær av mine feil, ha god avstand mellom sirklene på bakepapiret og lag dem på størrelse med en 5 kroning tenker jeg. Det ser veldig lite ut men de flyter ut så det blir bra til slutt. De stekes på 175 grader nederst iovnen i 8 - 10min.  Følg med på steketiden de kan fort bli brent.Du får ca. 40 woopies dvs. 20 doble av denne oppskriften. Jeg brukte kokosfrosting som fyll, den bestod av følgende;

       100 g. smør                  /       100 g de mantequilla
100g. philadelphia ost       /     100g. queso philadelphia
      ca. 4 dl. melis               /       ca. 4 dl. de azucar glace
5 dråper kokosessens      /    5 gotas de esencia de coco

Miks det hele sammen i kjøkkenmaskinen, ha en spiseskje på en woopie pie og legg en annen på toppen , de bør ha mer eller mindre samme størrelse for at det skal bli pent. Vips ,der har du en kjempegod woopie pie. Jeg og lillegull dekorerte noen med hjerter i annledning dagen men det er ikke nødvendig, bare sikt litt melis over og server.

Lykke til !

No hay comentarios:

Publicar un comentario