viernes, 15 de enero de 2016

Fredagstapasen;Mini squashburgere

Fredag og i dag en "grønn" tapas,denne inneholder kun grønne ingredienser og kan fint serveres til vegetarianere om du skulle få det på besøk. Jeg elsker disse små squashburgerene og kan spise ubegrensede mengder av dem. Smaker absolutt nydelig, og jeg foretrekker dem varme.
Om du ble fristet til å prøve deg på disse mini squashburgerene til fredagskosen trenger du følgende ingredienser til ca 14 stk.tapas;

           1 stor squash           /     1calabacin grande 
             1 sjalott løk             /    1 cebolla francesa
      60g revet parmesan      /    60g de parmesano
                 1 egg                  /           1 huevo
                1dl mel                /       1dl de harina
       1ts tørket oregano       /     1cdta de oregano
              0,5ts salt              /       0,5cdta de sal
           0,5dl strøbrød           /   0,5dl de pan rallado

Begynn med å grov rive squashen din på ett rivjern. Spre den så utover på en tallerken og strø litt salt over. La den deretter stå og hvile i ca 15 minutter slik at den "svetter" ut litt av vannet.Klem deretter ut så mye vann av squashen som du kan.
 Ha så squashen og resten av ingrediensen i en bolle. Rør så godt sammen, jeg pleier å bruke hendene til dette, det er litt klissete, men veldig fort gjort. Når alt er godt blandet skal du ha en klissete men formelig "deig".
Form så mini squashburgere av deigen din, lag dem så de blir passe til en munnfull, jeg fikk 14 mini squashburgere utav min deig.Varm så opp en god olivenolje, i en stekepanne, på medium styrke.
Legg mini squashburgerene dine i den varme oljen og stek dem til de blir gyllene, ca 5 minutter på hver side. Så er det bare å begynne å glede seg, mini squashburgerene er nå klare til servering.
De kan med fordel serveres varme, men de smaker godt kalde også,men om jeg fikk velge så er de best varme. Smaker helt nydelig til en kald øl eller ett glass rødvin om du foretrekker det.
Som sagt en av mine favoritter og jeg annbefaler deg virkelig å prøve disse, det er slettes ikke vanskelig heller, så bare postitve ting å si om disse mini squashburgerene. Følg meg gjerne på instagram også om du er der og kikker rundt.
                                   Ha en fortreffelig fredag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario