miércoles, 25 de septiembre de 2019

Nøttekake med krokan

Jeg fortsetter med formkakeoppskriftene mine her inne på bloggen og i dag byr jeg på en saftig kake med blandede nøtter i røren. Den smaker deilig nøtteaktig og krokanen og perlesukker på toppen gir en fin krunsj til kaken. Om du baker denne kan jeg love deg at du ikke blir skuffet og den er som alle formkaker veldig enkel å bake.
Om du vil prøve deg på denne nøttekaken med krokan og perlesukker trenger du følgende ingredienser:

                     2,5dl sukker            /         2,5dl de azucar
                       75g smør              /      75g de mantequilla
                       2,5dl mel              /          2,5dl de harina
                  1 ts bakepulver          /    1 cdta de levadura royal
              150g blandede nøtter   /    150g de nueces variadas
                         2 egg                 /                2 huevos
                      perlesukker          /              azucar perla
                          krokan              /                 crocanti

Begynn med å sette ovnen din på 175 grader. Ha deretter egg og sukker i bakebollen din og pisk det luftig,til det begynner å ligne eggedosis.
Neste steg er å finmale nøttene dine i en food processor. Det er ikke så nøye hva slags nøtter du bruker men en to tre forskjellige smaker best. Jeg brukte de jeg hadde liggende i kjøkkenskapet denne gangen og det ble en blanding av mandler,cashewnøtter,hasselnøtter og valnøtter.Det som er viktig er at de tilsammen utgjør 150 gram.
Det neste du gjør er å smelte smøret ditt og pisker det inn i eggeblandingen din. Ha i bakepulver og mel mens du kjører kjøkkenmaskinen din på lav hastighet.Pisk til du får en jevn røre.Til slutt har du i nøttemelet ditt i røren.
Ha deretter røren over i en bakepapirkledt brødform og strø over rikelig med krokan og perlesukker på toppen av kaken. Stek så kaken midt i ovnen på 175 grader i 30-40 minutter. Som alltid kommer steketiden ann på ovnen din så følg med underveis, bruk en kakenål for å kjenne etter når kaken din er ferdig stekt, den skal komme tørr ut når den er klar.
Så er det bare å koke seg en kopp te eller kaffe og sette seg i godstolen og nyte, en perfekt myk og god høstkake som jeg lover deg vil falle i smak hos både liten og stor.Denne kan fint fryses om du mot formodning skulle få noe til overs.
Håper du ikke har gått lei av formkaker ennå og titter innom bloggen her snart igjen for flere godbiter som jeg har på lur. Takk for titten og er du nyskjerrig på hverdagen min finner du meg på instagram som Bakemester Snipp der også.
Ha en fin bakedag videre!



No hay comentarios:

Publicar un comentario