miércoles, 30 de julio de 2014

Piratkake

I dag har en av verdens vakreste gutter bursdag og som den filletante jeg er til Nicklas så hadde jeg i fjor ansvar for kaken. Burdagsbarnet hadde ingen spesielle ønsker så etter litt tenking ble det en piratkake. Han er nemlig litt av en pirat godeste Nicklas.
 Vel ett år etter er vel litt i lengste laget men i dag blir det altså piratkake på bloggen. Passer ypperlig til guttebursdager og er slettes ikke så vanskelig å få til.Om du vil prøve trenger du en sjokoladekakebunn laget etter tre like prinsippet. Tre like kakebunnen finner du oppskriften på her på bloggen, den eneste forskjellen er at du bytter ut halvparten av melet med kakao.
 Denne gangen ble det også melkesjokoladefluff som fyll, oppskriften her på bloggen,samt friske bringebær og hermetiske fersken. En god kombinasjon som smaker friskt og godt og ikke blir for mektig. Jeg deler alltid denne kakebunnen i tre så det blir litt høyde på kaken.
Deretter trekte jeg kaken med min vanlige smørkrem. Sett alltid kaken minst 20 minutter i kjøleskap etter at du har smurt den opp med smørkremen før du dekker den med sukkerpasta slik er det lettere å flytte på sukkerpastaen om du skulle legge den litt skjevt på. 
Jeg begynte med å trekke hele kaken med hudfarget sukkerpasta, deretter lagde jeg nesen og ørene av den samme sukkerpastaen. Deretter kjevlet jeg ut den røde sukkerpastaen til skjerfet på hodet. Jeg la så på runde hvite prikker som jeg stakk ut med en kork. 
 Deretter lagde jeg øyet og den svarte lappen til det andre øyet . Til slutt trykte jeg ut formen på munnen ved hjelp av skaftet på en kniv og vips var det en pirat på kakebordet.Bursdagsbarnet var fornøyd og kaken ble spist opp så da tar jeg det som ett tegn på at det smakte godt. 
Gratulerer med dagen din i dag også Nicklas ,du er en super gutt. Håper jeg får lov til å lage kake til deg på dagen i mange år fremover.
                                Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario