lunes, 29 de septiembre de 2014

Bursdagskake til Svigerfar

Denne kaken er det over 4 år siden jeg lagde, men jeg trodde bildene hadde blitt slettet ved ett uhell og plutselig mens jeg lette etter bilder av en helt annen kake dukket de opp, så da får denne kaken endelig en plass her på bloggen. Dette var en kake jeg lagde til svigerfars bursdag og den var fort gjort å dekorere men ble allikevel effektfull og dekorativ syntes jeg.
Til selve kaken brukte jeg en sjokoladekakebunn lagd etter tre like prinsippet , du finner oppskriften på den kakebunnen her på bloggen. Den eneste forskjellen er at jeg bytter ut halvparten av melet med kakao. Av denne oppskriften blir det fine og rette kakebunner som også er lette å dele i to.
Kaken ble så fylt med melkesjokoladefluff, friske oppskjærte jordbær og mandelflak. Jordbærene gir en frisk og fin smak og passer ypperlig til melkesjokoladefluffen, og mandelflakene gir litt krunsj til kaka. Oppskriften på melkesjokoladefluff finner du her på bloggen.
Deretter smurte jeg opp hele kaken med sjokoladesmørkrem. Oppskriften på den finner du på bloggen på denne siden. Siden jeg skulle feste sjokoladefingerkjeks rundt hele kaken passet jeg på å legge ett ganske så tykt lag av sjokoladesmørkremen slik at det skulle bli lett å "lime" fingerkjeksen til selve kaken.
Jeg mener å huske at det gikk med 2 og en halv pakke sjokoladefingerkjeks, men jeg er litt usikker siden dette var så lenge siden. Men jeg tror at med 3 pakker skulle du ha mer enn nok til å dekke rundt hele kaken. Jeg knøt så ett grønt tynt silkebånd rundt kaka for å hjelpe til å holde på plass kjeksen.
På toppen av kaken dekorerte jeg med turkise blomster som jeg lagde av sukkerpasta. Det ble litt fantasiblomster og noen blomster lagd av blomsterutsikkere som jeg har.
En kake som jeg ble fornøyd med og som det ikke tok altfor lang tid å lage. Mener å huske at kaken ble spist opp også ,så da smakte den vel greit tenker jeg.
Svigerfar blåste ut lysene og var også fornøyd så da var hensikten oppnådd. Nå skal jeg lete etter bildene av den kaken jeg egentlig skulle blogge om i dag , ønsk meg lykke til.
                                  Ha en fin bakedag videre!

No hay comentarios:

Publicar un comentario