martes, 15 de noviembre de 2011

Mini etasje kake

Mens vi var på ferie i sommer var det faktisk endelig 13 august og 3 snart 4 åringens bursdag på ordentlig.
Nå hadde ,som dere sikker har skjønt allerede, dagen vært feiret opptil flere ganger , men mamma klarte ikke å dy seg og måtte ha en liten kake på selve dagen også.Jeg hadde med i kofferten to mini kakeformer og lagde en enkel kake etter tre like metoden, med kakao , som du finner oppskriften på her. Deretter fordelte jeg kaken i de to formene og stekte de i 20 minutter ,da var de ferdige.
                                     
Siden bakeutstyret ikke var det jeg hadde mest av på feriekjøkkenet ble det denne gangen valgt en veldig enkel løsning. Om du vil lage en lignende kake trenger du til pyntingen følgende;

    1 pakke fingerkjeks     /    1 paquete de bizcoho
            1 pose M              /          1 bolsa de M

Jeg fylte ikke kaken med noe denne gangen hadde ikke muligheten til å vispe krem engang, så det ble til at jeg rørte sammen en smørkrem som jeg trekte kakene med. Til smørkremen brukte jeg;

         100g smør           /       100g de mantequilla
         150g melis          /      150g de azucar glace
           2ss kaffe           /        2 chucaras de cafe
       100g kakao         /            100g de cacao

Deretter delte jeg fingerkjeksen i to med en skarp kniv og "limte" dem rundt kakene med smørkremen.Jeg brukte ett rosa silkebånd til å holde de på plass for sikkerhets skyld. Deretter satt jeg bare den ene kaken oppå den andre, jeg brukte ikke noen form for støtte mellom kakene for de var så små at det ikke var nødvendig.
 Deretter var det bare å dekke overflaten med M og volia en liten bursdagskake. Synes den ble veldig søt og morsom, dessuten var den utrolig enkel å lage. Hurra for mammas lille sjarmtroll som nå endelig har blitt 4 år, gratulerer jenta mi.
Og med denne kaka var bloggen helt oppdatert på kakefronten, men det er flere bursdager i vente fremover så det varer nok ikke så lenge før det dukker opp flere kaker her.
                                                   Ha en fin dag!

No hay comentarios:

Publicar un comentario